رژیم غذایی بسیار کم کالری برای معکوس نمودن دیابت نوع 2 در انگلستان تجویز می شود

 3دسامبر 2018 - پزشکان عمومی در انگلستان به زودی یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به عنوان بخشی از تلاشی جامع برای معکوس کردن تعداد روزافزون مبتلایان به این بیماری در این کشور، تجویز می کنند.

 رژیم غذایی کم کالری یا VLCD شامل غذاهایی با 800 کالری در روز برای سه ماه است. این رژیم غذایی فقط شامل سوپ ها و شیک ها است. این رژیم در سال گذشته آزمایشات بالینی را گذرانده است، NHS انگلستان اعلام کرده است که از این برنامه برای کمک به افراد مبتلا به دیابت استفاده خواهد کرد.

همچنین NHS انگلستان اعلام کرد: که در حال حاضر 10 درصد کل بودجه ی صرف شده برای سلامت برای دیابت و شرایط مرتبط با آن صرف می شود. هدف این پروژه کاهش تعداد و هزینه های مربوط به دیابت است. نه  نفر از هر ده فرد دیابتی، مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. این نوع دیابت با چاقی و عدم فعالیت بدنی مرتبط است. دیابت نوع 1 یک اختلالاتوایمیوناست و با اضافه وزن یا زندگی کم تحرک همراه نیست.

در ابتدا این برنامه ی آزمایشی با شرکت 5،000 بیمار انجام خواهد شد که پس از 3 ماهه ی اول درمان، پیگیری خواهند شد. تحقیقات اخیر، از جمله نتایج 298 نفر، نشان داده است که پس از این درمان، مقدار رضایت بخشی از وزن این افراد کاهش می یابد و بطور کامل از مصرف داروهای دیابت بی نیاز می شوند.

رئیس اجرایی دیابت انگلیس، Chris Askew در بیانیه ای گفت: نتایج سال نخست مطالعه ی Diabetes UK DiRECT نشان داد که - برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 - یک برنامه ی کاهش وزن شدید با کمترین میزان کالری که از طریق مراقبت های اولیه به آنها داده می شود؛ وضعیت آنها را به حالت بهبودی می رساند. در حالی که این تحقیق مهم، همچنان در حال بررسی برای ماندگاری این مزایا است، ما خوشحالیم که NHS انگلستان از این تحقیقات اولیه برای معکوس نمودن دیابت نوع 2 الهام گرفته است.

پروفسور جاناتان ولابجی، مدیر کلینیک ملی دیابت و چاقی برای NHS نگلستان هشدار داد که این رژیم با این همه برای همه مناسب نیست. وی گفت: اما ما فکر می کنیم که این برنامه ها ارزش بررسی در NHS را دارد تا بتوانیم از آن برای افراد مناسب استفاده نماییم.

حدود دو سوم از همه ی بزرگسالان و یک سوم از کودکان در حال حاضر چاق و یا دارای اضافه وزن هستند که آنها را در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار می دهد. کاهش شیوع دیابت نیاز به برنامه های پیشگیری دارد. در طول برنامه های سه سال گذشته، برنامه های رژیم غذایی متعادل و همچنین فعالیت بدنی منظم، نسبتا موفق بوده اند.افرادی که در مرز ابتلا به دیابت هستند با کمک این برنامه و کاهش وزن و انجام ورزش منظم می توانند از ابتلا به دیابت کامل بپرهیزند. NHS انگلستان به زودی اعلامیه ی «برنامه ی پیش رو» خود را برای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز موارد جدید این بیماری و بهبود افراد مبتلا به دیابت منتشر خواهد کرد.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20181203/Very-low-calorie-diet-for-type-2-diabetes-to-be-prescribed.aspx